Ciutadania

En aquest enllaç podeu veure l’entrada que comenta la nostra participació al taller al voltant del documental “Q’anil, la llavor”. Clic açí

El setè (cel). El dret a l’educació

Principi 7 dels Drets dels infants: “L’infant té dret a rebre educació, que serà gratuïta i obligatòria almenys en la seva etapa elemental. Se li donaràuna educació que afavoreixi la seva cultura general i li permeti, en condicions d’igualtat d’oportunitats, desenvolupar les seves aptituds i el seu judici individual, el seu sentit de la responsabilitat moral i social, i esdevenir un membre útil de la societat. (…) L’infant gaudirà plenament de jocs i de l’esbarjos, els quals hauran d’estar orientats vers les finalitats perseguides per l’educació; la societat i les autoritats públiques s’esforçaran a promoure la satisfacció d’aquest dret.”

Després de veure aquesta paròdia de José Mota sobre l’educació dels joves,
vosaltres què penseu? Per a què serveix l’educació que rebem?

__________________________________________________

Entre tots i totes hem arribat a la conclusió de que les normes i les lleis són necessàries per dur a terme determinades activitats i per a la convivència. Però, com diu Manuel Segura, “el fet que les regles si-guen necessàries no justifica qualsevol classe de regla: pot haver regles injustes,(…) inútils,(…) ineficaces,(…) autoritàries…”, per això hem de conèixer-les i entendre-les, per a valorar-les. Les normes han de poder ser revisades i modificades per millorar-les. També hem debatut  sobre la necessitat o no d’establir sancions, i el tipus de sancions que ens pareixen més adequades. En aquest punt les opinions eren més dispars.
Les primeres normes que coneixem són les de la nostra llar, aquestes han de respectar els drets dels infants. Quins són aquests drets? Són els que s’estableixen a la Declaració Universal de Drets dels infants de 1959 de les Nacions Unides,  i en la Convenció dels Drets dels Infants de 1989, que obliga als estats firmants a tutelar aquests drets básics.

En aquest enllaç trobareu la Declaració, ilustrada per Quino per a UNICEF, per celebrar el desè aniversari de la Convenció. El material l’ha confeccionat el Grup d’Educació d’Amnistia Internacional de Catalunya. Clic açí

Altres models de família

Cerca en els següents enllaços  informació sobre altres models de família que es donen o s’hagen donat, com per exemple, la poligínia  i la poliàndria. Contesta en la llibreta, amb les teues paraules, les següents qüestions:

  1. Què és la poligàmia? Feu clic ací
  2. En quines societats podem trobar exemples de poligàmia?
  3. Què és la poligínia? Quina és la situació de la dona? Feu clic ací
  4. On existeixen grups socials que practiquen la poligàmia als EEUU? De quina religió són? Quina és la seua situació legal? Feu clic ací
  5. Què és la poliàndria? I quina és la situació de la dona en aquest cas? equival a un matriarcat? Feu clic ací.
Anuncios

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s